LED Lichttherapie

Lichttherapie is een geavanceerde behandeling die de gezondheid van uw huidcellen verbetert om huidveroudering te bestrijden en pijn en actieve acne te verlichten. Lichtenergie versnelt het herstel en de aanvulling van beschadigde weefselcellen.

Door gebruik te maken van lichtintensieve diodes (LED’s) met hoge intensiteit, die specifieke en bewezen golflengten van licht gebruiken, kan lichttherapie een natuurlijk biostimulerend effect veroorzaken in menselijk weefsel. Deze LED-lichtbron voorziet gecompromitteerde cellen van extra energie, waardoor de prestaties van de cellen worden verbeterd. Bijvoorbeeld, fibroblastcellen zullen de productie van collageen en elastine in bindweefsel verhogen.

Voordelen

• Versnelde weefselherstel
  • Doodt acnebacteriën
  • Vermindert ontstekingen
  • Verbeterde huidskleur, textuur en helderheid
  • Verlicht spier- en gewrichtspijn, stijfheid, spasmen en artritis
  • Behandelt couperose
  • Pijnbestrijding en bevordering van wondgenezing
  • Anti-aging effecten

Contra-indicaties

• Epileptische aanvallen
  • Fotosensitiviteit
  • Gebruik van lichtgevoelige medicijnen, zoals benzolperoxide, salicylzuur, anti-schimmel medicatie, MTX, anti-depressiva, Sint Janskruid, tetracycline, Roaccutane, bepaalde antibiotica of schildkliermedicatie. Vaak is het voldoende om 5 dagen voor de behandeling met deze medicijnen te stoppen.
  • Kanker of behandeling tegen kanker
  • Gebruik van steroïde medicijnen, zoals hydrocortison
  • Bepaalde auto-immuunziekten, zoals lupus erythematose of albinisme
  • Zwangerschap en borstvoeding

De LED die we gebruiken is goedgekeurd door de Amerikaanse FDA en heeft alle Europese CE-markeringen voor pijnbestrijding en huidverzorging.