Algemene voorwaarden

Huisregels

Artikel 1. ALGEMEEN

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten en producten en alle mogelijke overeenkomsten met Qubclinic.

Afwijking van deze algemene voorwaarden is slechts schriftelijk mogelijk.

Artikel 2. INSPANNING

De schoonheidsspecialiste zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en in overeenkomstig met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. De schoonheidsspecialiste zal de cliënt inlichten over de financiële consequenties van de wijziging van de behandeling.

Artikel 3. BEHANDELINGEN

Voorafgaand aan het aangaan van de behandeling wordt de cliënt door de schoonheidsspecialiste geïnformeerd over:

  • de inhoud van de behandeling en de daarbij gebruikte hulpmiddelen en producten;
  • de beoogde en te verwachten resultaten van de behandeling en producten;
  • de mogelijke gevolgen en risico’s van de behandeling en de wijze waarop nazorg wordt geboden;
  • de verwachte duur en frequentie van de behandeling voor optimale resultaten;
  • eventuele alternatieven voor de behandeling (bijv. bij zwangerschap);
  • de kosten van de behandeling;
  • de toepasselijkheid van deze algemene voorwaarden en de klachtenregeling.

Deze mondeling verstrekte informatie wordt op verzoek van de cliënt schriftelijk vastgelegd.

Er komt een overeenkomst tot stand doordat de cliënt de betreffende behandeling feitelijk ondergaat; hierbij gelden de algemene voorwaarden.

Anderzijds is de cliënt verplicht om desgevraagd en op eigen initiatief alle mogelijk relevante informatie aan de schoonheidsspecialiste te verstrekken, voor zover de cliënt in redelijkheid moet begrijpen dat deze noodzakelijk of behulpzaam is voor de juiste behandeling of advisering met betrekking tot een product en voor de uitvoering van de behandeling.

Qubclinic is niet verantwoordelijk voor de schadelijke gevolgen van onjuiste en onvolledige informatieverstrekking door de cliënt.

Artikel 4. AFSPRAKEN EN ANNULATIES

De behandelingen bij Qubclinic zijn enkel op afspraak, waardoor alle tijd voor u gereserveerd wordt. Zo kunnen we je de beste service aanbieden.

We verzoeken je vriendelijk 5 minuten voor aanvang aanwezig te zijn zodat de afspraak tijdig kan beginnen.

Afspraken voor een behandeling kunnen tot 24 uur tevoren kosteloos worden geannuleerd.

Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag het schoonheidssalon de helft van het honorarium voor de afgesproken behandeling aan de cliënt berekenen.

Indien de cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de salon komt, mag de schoonheidsspecialiste de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele honorarium van de behandeling aan de cliënt doorberekenen.

Indien de cliënt bij meer dan vijftien minuten later dan de afgesproken tijd in de salon aankomt, mag de schoonheidsspecialiste de gehele afspraak annuleren en toch de helft van het honorarium van de behandeling aan de cliënt doorberekenen.

Bij een no show zonder verwittiging, is dit 100% van de afgesproken behandeling. De cliënt mag slechts een volgende afspraak maken, indien dit bedrag vereffend is.

Het schoonheidssalon moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaand aan de afspraak aan de cliënt melden.

Artikel 5. BETALING

Het schoonheidssalon vermeldt alle prijzen van behandelingen en producten zichtbaar in het salon. De gemelde prijzen zijn inclusief BTW.

De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten te voldoen.

Bij het maken van een online afspraak dient er onmiddellijk een voorschot te worden voldaan. Dit voorschot wordt in geen enkel geval terugbetaald.

Bij Qubclinic wordt er enkel met contant geld afgerekend.

Artikel 6. PRODUCTVERKOOP & RETOUR

Qubclinic verkoopt producten, al dan niet in het kader van een behandeling.

Bij de verkoop van deze producten wordt de cliënt desgewenst door de schoonheidsspecialiste geïnformeerd over:

  • het gebruik van het product;
  • de eigenschappen van het product;
  • de beoogde en te verwachten resultaten bij het juiste gebruik van het product;
  • de mogelijke gevolgen en risico’s van het gebruik van het product.

Gekochte producten kunnen met het originele aankoopbewijs geruild of geretourneerd worden binnen veertien dagen na aankoop, indien de verpakking compleet, onbeschadigd en ongeopend is.

Artikel 7. PERSOONSGEGEVENS EN PRIVACY

De cliënt voorziet de schoonheidsspecialiste bij de eerste behandeling van alle gegevens waarvan de schoonheidsspecialiste aangeeft dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandeling.

De schoonheidsspecialiste is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is meegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, de schoonheidsspecialiste verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.

Artikel 8. GARANTIE

Qubclinic kan en zal aan de cliënt nooit enig resultaat van het ondergaan van een behandeling of het gebruik van een product garanderen.

Alle informatie die de cliënt over de beoogde resultaten ontvangt, is gebaseerd op verwachtingen onder ideale omstandigheden. De te bereiken resultaten zijn individueel bepaald en afhankelijk van allerlei factoren, zoals erfelijke aanleg, levensstijl, voeding en dergelijke.

Voor een optimaal resultaat is het noodzakelijk dat de cliënt de instructies van de schoonheidsspecialiste stipt opvolgt, de behandeling volledig doorloopt en de juiste producten op de juiste manier gebruikt. Bij twijfel kan de cliënt uiteraard altijd contact opnemen met Qubclinic.

In geval van complicaties of bijwerkingen dient de cliënt altijd direct contact op te nemen met Qubclinic. Dit is van het grootste belang. De schoonheidsspecialiste zal op basis van de kennis van de door de cliënt ondergane behandeling en gebruikte producten passende maatregelen adviseren.

Qubclinic kan niet instaan voor de gevolgen van het niet opvolgen van haar instructies of verkeerd gebruik van de door haar geadviseerde producten of gebruik van niet door haar geadviseerde producten, noch voor de gevolgen van maatregelen die de cliënt in geval van complicaties of bijwerkingen op eigen initiatief of op advies van een derde treft.

Artikel 9. AANSPRAKELIJKHEID

Het schoonheidssalon is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de schoonheidsspecialiste is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding.

Het schoonheidssalon is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegenomen naar het salon.

Het schoonheidssalon heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt.

Artikel 10. KLACHTEN

Indien de cliënt een klacht heeft over een behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch binnen de vijf werkdagen na ontdekking schriftelijk gemeld worden aan het schoonheidssalon. Indien een klacht gegrond is, zal de schoonheidsspecialiste de behandeling opnieuw verrichten.

Artikel 11. RECHT

Op elke overeenkomst tussen het schoonheidssalon en de cliënt is het Belgisch recht van toepassing. Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het totstandkomen van de overeenkomst.